Oonpa tässä miettinyt ja puntaroinut, kun tuo lähestyvä sukumatka Tarttoon on nyt jo näin lähellä... että minäpä teen nyt niin, että pistän työnhaun pauselle siksi aikaa, kunnes on varma, että olen nykyisessä työpaikassani sen matkan yli. Nykyisessä paikassa on jo tehty järjestelyt niin, että saan vapaata ja pääsen sinne reissuun. Haluan tuolle matkalle niin kovasti, että haluan varmistaa sinne pääsyni olemalla nykyisessä paikassa tuon reissun yli.

Tai tietysti voin ilmoittaa, että olen käytettävissä vasta tuon reissun jälkeen. ...vaikka se ei käytännössä ihan totta ole. Käytännössä olisin käytettävissä melkeinpä heti, koska vuosilomat on pitämättä ja ne on meillä pidetty pois ennen lähtöä. Tällöin irtisanomisaika on yleensä kulunut vuosilomaa pitäessä, eli töistä on päässyt pois aina hyvin nopealla aikataululla.


Mutta tuosta matkasta. Mun serkkuni on asunut Tartossa jo yli 10 vuotta. Hän on Tarton yliopistossa opettajana. Toukokuussa hän täyttää 40 vuotta ja viettää juhliaan siellä. Ensin en ollut lähdössä matkaan, mutta sukulaiseni saivat puhuttua mut ympäri ja nyt oon matkasta niiiin innoissani. Meitä on lähdössä sinne ööö... äkkilaskemalta 21 hengen porukka, setiä, tätejä, serkkuja ja niiden lapsia ja tietenkin mun veli perheineen. Mies ei valitettavasti pääse lähtemään, kun sidottu töihin juuri silloin. Uskon että siitä tulee mukava reissu. Parasta on kun saa tutusta maahan sellaisen opastuksella, joka oikeasti tietää ja tuntee paikat. Näkee vähän muutakin perus turistijuttuja.