Olen ollut neljä päivää pois koneelta ja nyt tuntuu, että päivitettävää on ihan hirviästi!


Olin siis koulutusreissulla Helsingissä majapaikkana Messukeskuksen hotelli. Ja voin todella lämpimästi suositella kyseistä hotellia. Se jäi mieleen superystävällisestä henkilökunnasta.

Saapuessani sisään mua tervehti ystävällinen nainen, joka kysyi miten voi auttaa ja hän neuvoikin minut oikeaan kokoussaliin. Salin löydettyäni päätin etsiä vessan. Käytävällä kävelin kait kysymysmerkki pääni päällä, koska heti seuraava vastaan tullut henkilökunnan edustaja kysyi etsinkö jotain, voisiko hän auttaa. Kun en heti hänen selostuksestaan ymmärtänyt missä vessat ovat, lähti hän saattamaan mua. Aika hienoa palvelua.

Parasta palvelua sain kuitenkin respan nuorelta mieheltä. Meillä oli kimppamajoitus (ennestään tuntemattomien) koulutettavien kanssa. Kämppikseni oli kaameassa räkätaudissa ja yski ja pärski minkä kerkesi. Kuuntelin sitä jonkin aikaa, mutta päätin että haluan oman huoneen sillä en todellakaan halua sairastua. Menin respaan ja selitin tilanteen ja kysyin mikä olisi edullisin huone, minkä hän mulle löytäisi. Kouluttajataho maksoi siis kimppamajoituksen, mutta olin valmis maksamaan aika paljon omaa rahaa, että saisin nukkua pöpövapaassa ympäristössä. Respan nuorimies ymmärsi kovasti tilannettani ja sanoi, että kun nyt on näin erittäin poikkeuksellinen tilanne niin hän katsoo minulle oikein edullisen huoneen. Sellainen löytyikin ja arvioni mukaan sain sen puoleen hintaan. Voitte uskoa, että olin kiitollinen ja sen kyllä kerroin hänellekin!


Sitten vielä ...ööh... sanoisinko mielenkiintoinen yksityiskohta messukeskuksen vessoista. Enpä ole aiemmin katsellut itseäni "peilistä" pöntöllä istuessani ja tuhertaessani, mutta nyt on tullut sekin koettua! :D Vessojen ovien sisäpinta oli maalattu kiiltävällä maalilla ja katossa oli juuri sopivasti spottivalo valaisemassa, niin että toimituksen aikana katselin itseäni hieman sumeapintaisesta "peilistä". Pitihän tämä kuriositeetti tietenkin kuvata, mutta voin lohduttaa, että kuvassa olen täysissä vaatteissa ja pöntön kannen päällä.


1273519127_img-d41d8cd98f00b204e9800998e