Aamupäivällä kävimme vanhempieni kanssa syöpätautien erikoislääkärillä kuulemassa mikä on isän tilanne. Ja tilanne on Luojan Kiitos ihan hyvä! Isän syöpä on nyt stand by tilassa/laitettu pauselle/pistetty sille jarrut päälle. Voimme siis huokaista ja yrittää saada rauha sielullemme jos ei nyt ihan vuosiksi, niin kuukausiksi kuitenkin. Vuodetkaan eivät ole mahdottomuus, mutta kuukausien pituinen rauhallinen jakso on nyt ainakin tiedossa.

Syövän mahdollinen aktivoituminen uudelleen ja/tai yleiskunnon romahtaminen voi kuitenkin tapahtua monesta syystä, mutta me yritämme kaikkemme, että vältyttäisiin esim. ylimääräisiltä tulehduksilta. Jalat ovat aikalailla voimattomat ja ilmeisesti eivät siitä kovinkaan ratkaisevalla tavalla kuntoudu. Toki lääkärikin muistutti, ettei koskaan saa sanoa ei koskaan. Nyt keskitymme parantamaan kortisonihoidon aiheuttamaa tulehdusta ruokatorvessa sekä nostamaan yleiskuntoa.


Iltapäivällä oli sitten mun vuoro. Kävin keuhkojen ja sydämen suurten verisuonten varjoainekuvauksessa. Lääkärithän ihmettelivät miksi mun asd ei ole nostanut mun keuhkoverenpaineita ja sitä mysteeriä selvittääkseen valitsivat nyt vaihteeksi tällaisen kuvauksen. Kuvaus meni melkein hyvin. Ihan loppumetreillä mulle iski paniikkikohtaus, jota yritin ensin sietää, mutta viimein aloin huuteleen hoitsuille, että mulla on hassu olo. Mulle tuli lievää pahoinvointia, suu pukkasi täyteen sylkeä, kurkussa oli palan tunne ja sydän hakkasi kuin viimeistä päivää. Kuvauksessa käytetty varjoainehan aiheuttaa sisäisiä lämpöaaltoja sillä hetkellä kun sitä laitetaan, mutta muuta se ei ole aiemmilla kerroilla mulle tehnyt. Toiset saattavat olla sille allergisia ja siksi hoitajakin sitten alkoi kyselemään tarkemmin mun oireista. Kerroin kyllä hyvin pian, että mulla on paniikkihäiriö, että tää saattaa olla sitäkin ja tilanteen mentyä ohi kysyin, että voiko varjoaine tehdä tuollaista vai tuliko se mun korvien välistä. Hoitaja sanoi vain, että se taitaa olla vähän molempia.

Nyt sit taas odotteleen rakkauskirjettä (niissä kun on osaston sydänlogo kuoressa ;) sydänlääkäriltä.