Tänään on harvinainen päivä, olen siivonnut :) Teen sitä  h a r v o i n  ja se näkyy. Ja sitten kun innostun, on vaikea lopettaa "kesken". Keskenlopettaminen on mun mielestä, sitä kun on järjestelty, imuroitu ja mopattu ja siihen pitäisi lopettaa. Kun pääsen alkuun, pitäisi mielestäni siivota kellarit ja ullakot ja lajitella jokaisen kaapin ja laatikon sisältö. Tämä on neuroottista, tiedän ja se on ollut vaivani... ööö ...niin kauan kun olen siivonnut ilman vanhempien ohjausta. Taidan tarvita ulkopuolista jarrua :)

Mutta piti kertomani siitä, että yksi mielestäni aivan loistava tapa siivouksen yhteydessä on asettaa iso jätesäkki (mielellään 150 litrainen) keskeiselle paikalle ja nakata sinne surutta kaikkea, joka pyörii päämäärättömästi nurkissa, jolle ei ole säilytyspaikkaa ja jolle sellaista ei jaksa keksiä. Näin olen päässyt eroon yhdestä jos toisesta nurkissa pyörivästä tavarasta. Osa tavarasta olisi kierrätyskelpoista, mutta tunnen itseni ja tiedän ettei mun tule lähdettyä viemään pikkutavaraa eri kierrätyspaikkoihin (poikkeuksena ongelmajäte) joten roskiin päätyvät. Tänään ("vain" 75 litraisessa) jätesäkissä lähtee pois mm. kulahtaneet talvi- ja kesäkengät, keittiössä ikuisuuden pyörinyt muropaketti ällönmakuisia muroja, iso kasa pieniä muovipusseja joita on turhaan säästetty, muodottomaksi kulutettu sohvatyyny, pari kuollutta huonekasvia ja 'varmuuden vuoksi' parvekkeella säilytetty styroksilaatikko.