"Mitä työtä sä haet?" on varsin tavallinen kysymys, kun suurin osa ympäristöstäni tietää, että haen uutta työpaikkaa. Mulla ei ole kiikarissa mitään tiettyä ammattinimikettä sillä koulutuksellani voi hakea niin moneen paikkaan. Jos vastausaikaa on ollut vähän, olen vastannut, että jotain toimistotyötä. Pidempi lista ihannetyöpaikasta kuuluu:

- 70% toimistotyötä, 30% jotain muuta vaikka asiakastapaamisia tai vaikka jotain liikkuvaa työtä

- parempi palkka kuin nykyisessä, ei vaan ole mitään järkeä, eikä oikein resurssejakaan tiputtaa ansioitaan tässä kohtaa

-päivätyö/päivätyöpainotteinen, tässä vuosien mittaan on alkanut ärsyttään olla töissä juhlapyhinä, ja vähän ärsyttää sekin, että niin moni ei ymmärrä, että mulla saattaa olla töitä vaikka jouluaattoiltana. Yleinen oletus kun on, että pyhäpäivinä ollaan vapaana. Lämmitti sydäntä, kun radiojuontaja toivotti hyvää pääsiäislomaa ja lisäsi, "heille joilla sellainen on", mulla ei ole. Tästä päivätyöehdosta olen valmis tinkimään, jos joku ihan megahieno työpaikka osuu kohdalle. En kuitenkaan halua tehdä kolmea vuoroa, eli yötyötä, kaksvuorotyö on maksimi.

- työmatka max. 33 km, eli sama kuin nykyinen, ja ehdoton vaatimus on, että sinne on tarvittaessa päästävä järkevässä ajassa myös julkisilla (nyt tuo matka vie julkisilla liki 2 tuntia).


Ammattinimikkeitä, joihin olen hakenut: etuuskäsittelijä, omaistyöntekijä, työsuojelutarkastaja (täs olis ollu hulppea palkka), osastonsihteeri, palveluohjaaja. Joitakin olen harkinnan jälkeen jättänyt hakematta, kuten vastaava ohjaaja ja päihdetyöntekijä. Jotkin hyvät paikat on ollu liian kaukana. Ja yksi ihana paikka osottautui kolmivuorotyöksi.

 

Työnalla on hankintakoordinaattori. Täytyy selvittää paljonko voi pyytää palkkaa, että kannattaako hakea.

 

Aika näyttää mistä itseni löydän :)